Opublikowany: Mar 28 W kategorii: Djembe - o instrumentach

Djembe z Gwinei, Burkina, Mali - prezentacja.

djembe

Film przedstawa solo  - moją swobodną improwizację do rytmu Matadi z Gwinei- graną na trzech różnych instrumentach dostępnych w sklepie.

Pierwszy to duży bęben z Gwinei - 35cm średnicy naciągniety grubą skórą z gwinejskiego capa. Jest naciągnięty mocno, ale nie bardzo. Gdyby pociagnąć go jeszcze mocniej zyskałby na klarowności i ostrości dźwęku. Gruby korpus z balafonowego drewna, świetnej jakości skóra, dopasowane na wcisk obręcze i wytrzymała linka poliestrowa dają temu instrumentowi bardzo duży potencjał. Na filmie nie osiągnął pełni swoich możliwości a już brzmi bardzo ciekawie i przez to, że gabarytowo jest sporo większy, ogólnie gra głośniej niz pozostałe bębny prezentowane na filmie.

http://djembe-sklep.pl/djembe-42

Drugi to bęben z drewna Iroko z Burkina Faso. Djembe jest bardzo fajnie wykonane, ale materiał użyty do jego konstrukcji nie jest już tak twardy jak pozostałe gatunki (na tym filimie to genou i lenke). Djembe to jest naciągnięte typową skórą z gwinejskiej kozy.

Ostatni prezentowany bęben djembe to djembe z Mali. Sredniej grubości malijska skóra i fajny korpus z drewna lenke dają temu bębnowi duży potencjał. Beben już teraz brzmi bardzo melodyjnie, łatwo się na nim wydobywa dźwięki aczkowiek w całym solo praktycznie nie używam slapów. Dźwięk, jakiego uzywam, to trzeci dźwięk, oprócz tonu i slapu, jaki bębniarze potrafią wydobyć z djembe. Dopiero pod koniec tego sola wydbywam normalne slapy, różnią się wyraźnie od poprzednich. W tej chwili równa skóra, równomiernie napięta na dobry korpus powodują, że  bardzo łatwo wydobyć ten trzeci dźwięk, jest on bardzo wyraźny, głośny i ładny w tonie. Zeby wydobyć slap natomiast trzeba użyć dużo więcej siły, dlatego nie chcąc się bardzo męczyć całe solo zagrałem bez slapów. Po mocniejszym naciągnięciu bęben może okazać się bardzo interesującym instrumentem - spodziewam się, że slapy zaczną być łatwe do grania bez użycia siły, a ten trzeci dźwięk nie zniknie i będzie można grać na nim naprawdę ładne melodie.

http://djembe-sklep.pl/djembe-mali-ma13

W tej chwili bęben pierwszy i trzeci nie pokazują swoich ostatecznych możliwości, mocniejsze, równe naprężenie skóry może obudzić moc w  nich zaklętą. :-) Bęben z drewna Iroko nie ma aż takiego potencjału. W zasadzie pełnię swojego brzmenia osiągnął teraz, zmiana brzmienia musiałaby się wiązać ze zmianą membrany. Bęben brzmi naprawdę nieźle, co z  resztą słychać i spokojnie można na nim uczyc się grać, jest to niezły instrument ze średniej półki. Jeśli ktoś nie chce wydawać 1000 i więcej na beben to za 650-750zł może mieć instrument, który spokojnie wystarczy na pierwsze lata nauki.

http://djembe-sklep.pl/djembe-z-drewna-iroko-z-burkina-faso

http://djembe-sklep.pl/djembe-iroko-23

 

Share/Save

PREVIOUS POST   -   NEXT POST

Najnowsze artykuły

LATEST FROM OUR BLOG

Opublikowany: Mar 24 W kategorii: Djembe - o instrumentach

Zakup djembe cz 9 i 10 Membrana videoporadnik by Kuba Pogorzelski

W filmach omawiane są rodzaje skór stosowanych na djembe. To skóra ostatecznie kształtuje brzmienie djembe i jej jakość nie może być niedoceniana. Powinna być sztywna. Większość osób mocno zaangażowanych w gre na djembe w stylu afrykańskim preferuje skóry grube. Najlepesze pod tym względem są malijskie skóry z kozy. Są one znacznie grubsze niż gwinejskie i dają cieplejszy, bardziej wyraźny dźwięk. Tendencja do zakładania coraz grubszych membran doprowadziła również do wzrastającej popularności skór cielęcych, ale te skóry proponuję wyłącznie osobom doświadczonym, które znają już takie membrany iświadomie zdecydują sie na skórę cielęcą na djembe.

Share/Save

Djembe 1000-1300

djembe
Price:
1 090,00 zł
djembe strefa rytmu
Price:
1 099,00 zł
djembe_krakow
Price:
1 099,00 zł
djembe gwinea genou
Price:
1 099,00 zł

Pages